Dåb

I den Danske Folkekirke kan man blive døbt - uanset hvor gammel man er.

Dåben foregår som udgangspunkt ved lørdags- eller søndagsgudstjenester. Man henvender sig til kirkekontoret i god tid forinden for at aftale dåben. Inden dåben skal man altid til en forudgående samtale med præsten.

Vær opmærksom på, at der normalt kun er plads til 2–3 dåbshandlinger under gudstjenesten.

8–14 dage før dåben aftaler forældrene et møde med den præst, der skal foretage dåben. Ved barnedåb skal der indskrives 2–5 faddere (såfremt en gudmor eller gudfar bærer barnet ved dåben, tæller denne med som en af fadderne).
Fadderne skal være døbt med den kristne dåb. Faddernes navne og adresser skal meddeles kirkekontoret, da de noteres i Kirkebogen.

Efter dåben udleveres barnets dåbsattest.

Kirkekontoret

Pederstrup Sogns kirkekontor finder du i Vestkirken,
Platanbuen 6, 2750 Ballerup
Mail: pederstrup.sognballerup@km.dk - Sikker mail

Kontonr.: 2217-3061780555

Mandag-torsdag kl. 9–13
Fredag kl. 10–13

Henvendelse vedr.:
– barnedåb
– konfirmation
– vielse
– velsignelse
– begravelse

skal ske via telefon til kirkekontoret eller til en præst.

Henvendelse vedr.:

– attester
– fødselsanmeldelse
– navneændring
skal via telefon til kirkekontoret.

Bemærk at der er særlige regler hvis man bor i og/eller er fødselsregistreret i Sønderjylland

Her finder du os